Integracja sklepów internetowych z programami magazynowymi

Program integrujący

integracja sklepów internetowych wrocław

Program magazynowy, będący nieraz składnikiem większego systemu, jest w dzisiejszych czasach nieodłącznym narzędziem pracy. Jest tak w każdym przedsiębiorstwie posiadającym magazyn, względnie min. kilkadziesiąt sztuk asortymentu. Jeśli dodatkowo przedsiębiorstwo prowadzi lub chce prowadzić sklep internetowy to fakt ten, może powodować komplikacje w procesie sprzedaży, rezerwacji stanów magazynowych czy też powodować kosztowne pomyłki. Także czas poświęcany na synchronizację wprowadzanie produktów do sklepu internetowego i synchronizację stanów rośnie proporcjonalnie do liczby punktów asortymentowych.
Naprzeciw tym problemom wychodzą producenci oprogramowania sklepów internetowych, systemów magazynowych, jak i producenci specjalizujący się wyłącznie w programach – łącznikach.

Głównym zadaniem programu do integracji sklepów internetowych jest automatyzacja wymiany danych pomiędzy programem magazynowym i sklepem internetowym zazwyczaj w zakresie:

  • dodawanie nowych produktów do sklepu (lub programu magazynowego);
  • dodawanie danych nowych klientów;
  • zapisywanie zamówień od klientów w programie magazynowym;
  • aktualizacja statusów zamówień;
  • przesyłanie stanów magazynowych (dostępności) produktów w sklepie;
  • aktualizacja cen produktów.

Integracja sklepów internetowych – wybór rozwiązania

Jednak nie każde rozwiązanie jest odpowiednie dla każdego przedsiębiorstwa. Jako firma posiadającą wieloletnie doświadczenie w tego typu integracjach możemy wymienić kilka najczęściej popełnianych błędów w wyborze rozwiązania:

1. Wybór sklepu internetowego, którego producentem jest producent posiadanego już programu magazynowego. Takie rozwiązanie jest dobre tylko jeśli sklep internetowy jest dodatkiem do podstawowej działalności, a odbiorcami produktów/usług sprzedawanych przez sklep są obecni klienci firmy. Zazwyczaj producenci programów magazynowych nie skupiają się na modułach sklepów internetowych. Wtedy, na tle popularnego oprogramowania dedykowanego do sklepów internetowych, ich moduły posiadają szereg mankamentów i braków. Na dodatek zazwyczaj nikt prócz producenta nie jest w stanie modyfikować i serwisować takiego oprogramowania.

2. Wybór sklepu internetowego / programu magazynowego dla którego nie stworzono programu łącznika. Bywa, że do oprogramowania sklepu jest wiele łączników i dla programu magazynowego jest wiele łączników, ale akurat nie te. Nie pasują do siebie. Wtedy przedsiębiorstwo jest skazane na zamówienie programu dedykowanemu – na indywidualne zamówienie. Takie rozwiązanie jest zawsze droższe i może wiązać się z kolejnymi kosztami w przypadku update któregoś z integrowanych programów.

3. Wybór sklepu internetowego, który łatwo integruje się z programem magazynowym, ale trudno się optymalizuje. Problem dotyczy firm, które zdobywają klientów internetowych. Jeżeli dane przedsiębiorstwo nie opera się na wąskiej grupie stałych klientów (najczęściej B2B), a musie zdobywać ich na bieżąco wykorzystując swoje przewagi konkurencyjne to prędzej czy później zda sobie sprawę, że 90% klientów sklepów internetowych bierze się z internetowych działań marketingowych. Następne 90% z tych 90% z wyszukiwarek internetowych.

Co prócz integracji?

Aby potencjalny klient mógł znaleźć dany sklep internetowy w wyszukiwarce, sklep musi być zoptymalizowany – muszą być na nim przeprowadzone odpowiednie dziania SEO (Search Engine Optimization). Bez tego większość sklepów nie jest w stanie przetrwać. Tymczasem nie boję się powiedzieć, że 50% oprogramowania dla sklepów internetowych dostępnych na polskim rynku optymalizuje się trudno lub nie daje się zoptymalizować. Zyski zaoszczędzone na łatwiej integracji mogą zostać kilkukrotnie zniwelowane przez koszy optymalizacji.

Tekst na podstawie doświadczeń z osCommerce, ZenCart, Sote, Gekosclae, Wellcommerce, Istore, Recart, Ubercart, Virtuemart, Magento, PrestaShop, OpenCart, QuickCart, Shoper, Macrologic, Comarch OPTIMA, WARPO WF-MAG, Insert Subiekt GT.

Previous post:
Adres

Anhor T.Sobecki Sp.j.
ul. Gen. Józefa Bema 5
55-095 Długołęka k/Wocławia

Kontakt

Tel. +48 667-366-136
E-mail: biuro@anhor.pl
Pon. - Pt. 800-16.00

Znajdziesz nas na

Facebook

Ta strona używa ciasteczek (cookies) aby mierzyć ruch. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij