Optymalizacja w przypadku sklepów internetowych ma szczególne znaczenie, gdyż ponad 70% sklepów w polskim internecie nie zanotowało, żadnej sprzedaży. Ich właściciele nie mieli zapewne świadomości, że stworzenie sklepu to dopiero początek e-biznesu.
Wielu początkujących właścicieli sklepów online nie jest świadoma potencjału drzemiącego w swoich sklepach i reklamie internetowej. Badania prowadzone na uniwersytecie w Berkeley oraz firmę ComScore wskazują, że długość zapytań kierowanych do wyszukiwarek rośnie wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa informacyjnego.
Wzrost długości zapytań kierowanych do wyszukiwarek w latach. Źródło: comscore.com
Pozycjonowanie Long Tail
Pozycjonowanie Long Tail to model optymalizacji szczególnie polecany dla sklepów internetowych i portali posiadających wiele podstron. Natomiast technika ta raczej niewielki pożytek przyniesie małym stronom firmowym lub witrynom z ograniczoną ilością kontentu.
W przypadku pozycjonowania na długi ogon kluczową rolę ma odpowiednia optymalizacja sklepu. To niezbędny warunek sukcesu. Kategorie produktów, jak i same produkty pozycjonuje się osobno używając w tym celu jednego lub dwóch niszowych słów kluczowych, odpowiednio je charakteryzujących, ale jednocześnie używanych w zapytaniach do wyszukiwarki.
W ramach optymalizacji:
- sprawdzamy kody odpowiedzi i czasy odpowiedzi serwera na którym jest sklep;
- analizujemy cały sklep pod kątem widoczności dla robotów wyszukiwarek;
- weryfikujemy kod serwisu, aby był on bardziej przejrzysty dla robotów wyszukiwarek;
- sprawiamy czy strona może się szybciej się wyświetlać, także na urządzeniach mobilnych i być wygodniejsza w użyciu oraz bardziej czytelna;
- sprawdzamy definicje meta tagów, liczbę i jakość linków wewnętrznych i adekwatność do treści strony;
- sprawdzamy linkowanie wewnętrne pod kątem „link juice” (PageRank sculpting);
- sprawdzamy unikalność kontentu;
- sprawdzamy nasycenie odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi i ich rozmieszczenie w odpowiedniej liczbie oraz formie;
- przygotowujemy listę ostatecznych zaleceń optymalizacyjnych.
Umowa z opłatami uzależnionymi od ruchu
Umowa z opłatami za ruch to popularny model rozliczeniowy wśród dużych serwisów internetowych i sklepów. Jego podstawowe korzyści to:
- brak kosztów związanych z wypozycjonowaniem pojedynczego hasła;
- brak konieczności płacenia za nierentowne słowa kluczowe;
- okresowy Keyword Research po stronie Agencji SEO.