Słownik pojęć SEO / SEM

infoAlgorytm wyszukiwarki to formuła matematyczna używana przez wyszukiwarki do wartościowania stron znalezionych przez bota wyszukiwarek. Algorytmy wyszukiwarek są ciągle rozwijane i podlegają częstym zmianom, dlatego znajomość luk w ich działaniu nie gwarantuje osiągania dobrych wyników w pozycjonowaniu.

Audyt SEO to usługa profesjonalnej analizy witryny WWW, tj. aktualnej zawartości i kodu źródłowego pod kątem dostępności, funkcjonalności, zgodności ze standardami sieciowymi i optymalizacji na potrzeby wyszukiwarek internetowych. Audyt SEO ma na celu wykrycie wszystkich błędów na stronie, powodujących mniejszą widoczność w wyszukiwarkach i zaproponowanie ich skutecznego poprawienia.

CPC, Cost Per Click (Koszt za kliknięcie) to jeden z modeli zakupu linków sponsorowanych w którym reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcie użytkownika w reklamę, a także koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę internetową liczony jako stosunek liczby kliknięć w reklamę do kosztów całej kampanii.

Długi ogon (Long Tail) to koncepcja, która głosi, że posiadanie bardzo szerokiego asortymentu może zaowocować wygenerowaniem na pojedynczych, rzadko poszukiwanych pozycjach, sumarycznie większych obrotów niż te, osiągane na najpopularniejszych, masowo sprzedawanych towarach.

Google AdSense to program reklamowy firmy Google, dzięki któremu za umieszczanie reklam na Twojej stronie www można czerpać korzyści finansowe zależne od ilości kliknięć i ceny za kliknięcie. System ten automatycznie dopasowuje reklamy do treści strony, na której został dodany.

Google Ads to forma reklamy obsługiwana przez Google oparta o linki sponsorowanie i system rozliczania PPC (Pay Per Click). Reklamy w postaci bloków są wyświetlane obok wyników wyszukiwania. Cena reklamy jest uzależniona od jej umiejscowienia względem innych reklam oraz od konkurencyjności frazy kluczowej przy której wynikach wyszukiwania jest publikowana.

Heat map (mapa ciepła strony) to obraz ukazujący niezbędne informacje o tym w jaki sposób poruszają się po stronie internauci. Przy wykorzystaniu różnych odcieni kolorów na zrzucie strony zaznaczane są obszary klikane i odwiedzane przez internautów.

SEM (Search Engine Marketing) to jedna z metod marketingu internetowego obejmującym zakresem swojego działania wyszukiwarki internetowe. Celem SEM jest promowanie stron www za pomocą wyszukiwarek internetowych i narzędzi przez nie oferowanych.

SEO (Search Engine Optimization) oznacza optymalizację treści i struktury serwisu internetowego pod kątem przyjazności wyszukiwarkom internetowym i zawartości skierowanej na wybrane frazy i słowa kluczowe. Czasami pod tym pojęciem rozumie się też ogół działań zmierzających do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych.

Sitemap (mapa strony) to plik lub podstrona zawierająca tytuły i adresy wszystkich podstron danego serwisu, która ułatwia robotom wyszukiwarek internetowych zaindeksowanie całego serwisu.

Adres

Anhor Tomasz Sobecki
ul. Gen. Józefa Bema 5
55-095 Długołęka k/Wocławia

Kontakt

Tel. +48 667-366-136
E-mail: biuro@anhor.pl
Pon. - Pt. 800-16.00

Znajdziesz nas na

Facebook

Ta strona używa ciasteczek (cookies) aby mierzyć ruch. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij